Bez obzira na to gde se nalazimo i šta radimo, u prijatnoj prostoriji bolje ćemo se zabaviti sa prijateljima i uživati u vremenu koje smo za sebe odvojili. Dobra akustika nije bitna samo u koncertnim dvoranama i bioskopskim salama i pozorištima, na naše raspoloženje utiče i kad jedemo, zabavljamo se, kupujemo …

Restoran
Restoran

Restorani, kuhinje, kafane

Kuhinja, vir: ecophon.com
Kuhinja

Za uspešne restorane nisu bitni samo dobra hrana, piće i odgovarajuća cena. Šta se dešava kada buka poništi sva ostala čula? Dokazano je da buka čini značajan, odnosno jak razlog za pritužbe u restoranima i goste sprečava da uživaju u dobroj hrani. Glasno okruženje negativno utiče na raspoloženje gostiju, na primećivanje hrane i na kvalitet usluge, dok suprotno tome prijatno umerene prostorije povećavaju vrednost doživljaja gostiju.

U školskim trpezarijama i trpezarijama u preduzećima buka sprečava da se korisnici opuste i prikupe novu energiju za rad.

Radna mesta u kuhinjama i posluživanje u neodgovarajućim uslovima gde ima puno buke i galame veoma negativno utiču i na zaposlene. Mogu da prouzrokuju umor, stres i probleme u sporazumevanju.

Zahtevi:

  • Akustično uređenje mora da poštuje i higijenske standarde.
  • Potrebno je smanjiti buku u kuhinji i trpezariji.
  • Potrebno je smanjiti prenos buke iz kuhinje.
  • Potrebno je obezbediti razumljivost govora.

Rešenja:

  • Upotreba zvučno-apsorpcionog plafona koji odgovara higijenskim zahtevima radi smanjenja nivoa buke u kuhinji.
  • Upotreba higijenskih zidnih apsorbera radi poboljšanja razumljivosti govora i smanjenja prenosa zvuka u druge prostorije.
  • Po mogućnosti nameštanje zidnih apsorbera u blizini izvora buke.

Način spuštanja plafona u trpezariji Univerzitetskog centra u Madridu

YouTube

Ovaj sadržaj obezbeđuje YouTube. Klikom na „Reprodukuj video“ prihvatate i smernice (kolačići, uslovi korišćenja itd.) YouTube provajdera (više informacija možete dobiti od YouTube provajdera).

Pustite video

PGlmcmFtZSB0aXRsZT0iRWNvcGhvbiBNYXN0ZXLihKIgTWF0cml4IGNhc2Ugc3R1ZHk6IEVUU0FNLVVQTSBNYWRyaWQgKHNob3J0IHZlcnNpb24pIiB3aWR0aD0iMTE0MCIgaGVpZ2h0PSI2NDEiIHNyYz0iaHR0cHM6Ly93d3cueW91dHViZS1ub2Nvb2tpZS5jb20vZW1iZWQvUTFrRHVQMjMyT0E/ZmVhdHVyZT1vZW1iZWQiIGZyYW1lYm9yZGVyPSIwIiBhbGxvdz0iYWNjZWxlcm9tZXRlcjsgYXV0b3BsYXk7IGNsaXBib2FyZC13cml0ZTsgZW5jcnlwdGVkLW1lZGlhOyBneXJvc2NvcGU7IHBpY3R1cmUtaW4tcGljdHVyZSIgYWxsb3dmdWxsc2NyZWVuPjwvaWZyYW1lPg==

Veliki restorani i male kafei

Stropni absorberji Canopy
Stropni absorberji Canopy

Dele potrebu za privatnošću koju žele gosti. Pored toga su to prostorije u kojima je dizajnerima dozvoljena velika mera kreativnosti sa plafonskim i zidnim oblogama, samostalnim visećim absorberima različitih oblika, lakim pregradnim zidovima – sve od različitih materijala, različitih boja i oblika. Upravo iz tog razloga ne bi trebalo da bude suviše komplikovano da se udovolji korisnicima koji žele miran i intiman razgovor.

Verovatno svako od nas poznaje neki simpatičan lokal u kojem, doduše, nije previše mirno ili je potrebno da govorimo pritajeno i približavamo se sagovorniku ukoliko želimo da se naš razgovor ne čuje u celoj prostoriji? I lokale u kojima je i pored malog broja gostiju i dalje bučno? Doduše, muzika može da prekrije govor za susednim stolom, međutim dodatno povećava nivo buke kojoj su gosti izloženi samo u vreme posete, dok su zaposleni izloženi dugotrajnim satima. Da li se usuđujete da prilikom sledeće posete upozorite konobara da vam buka smeta i da ga zamolite da se nešto preduzme po tom pitanju?

Tržni centar

Tržni centar

Tržni centar brojnim ljudima predstavlja prostor za druženje. Međutim, i pored toga veliki broj tržnih centara imaju lošu prostornu akustiku i samim tim povećanu buku. Kako bi se ta buka ublažila, upravnici često puštaju muziku koja navodno pruža muzičku zavesu i time poboljšava iskustvo kupovine. Nije pak dokazano da se muzikom postiže željeno pozitivno dejstvo. Ono što je dokazano jeste da je jačina zvuka u javnim prostorijama previsoka i da 44 % ljudi takve prostorije napušta, jer je buka previše nametljiva.

Razlozi za umor posle završene kupovine na taj način nisu samo pređeni kilometri, hodanje i čekanje ispred kabina za probe. Zamara i sama vreva u tržnom centru. U smirujućoj atmosferi kupci se radije zadržavaju u prodavnici, a svi – kupci i prodavaci – kući dolaze bez glavobolje.

Rešenja za hodnike i holove:

×

Pre nego što završimo vašu prijavu...

Klikom na polje „DA“ dole potvrđujete da prihvatate naša obaveštenja o marketingu (kompanije Kalcer d.o.o., Slovenija) e-poštom do otkazivanja. U svrhu obaveštavanja putem e-pošte, zadržavamo e-adresu, ime i prezime. U svakom trenutku možete pregledati svoje podatke i zatražiti da se isprave ili potpuno izbrišu ili da opozovete ovu saglasnost. Više informacija o našoj politici privatnosti.

Poslednji korak

Da li nam dozvoljavate da snimamo i čuvamo prikaze primljenih poruka i klikove na veze u primljenim porukama? Kako se trudimo da primaocima pošaljemo najkvalitetniji i najzanimljiviji sadržaj, želeli bismo da merimo odgovore na poslate poruke. Za bolju i precizniju ponudu i prilagođavanje daljih poruka automatski obrađujemo lične podatke, analiziramo, profilišemo i procenjujemo zainteresovanost naših kupaca. Više informacija o našoj politici privatnosti.

Prijava je istekla...

Sačekajte nekoliko trenutaka.

8.0matejm